Allmänheten vs. Mig



När det gäller Tegan and Sara (eller musik överhuvudtaget) så är det väldigt individuellt vilka låtar man tycker om så därför hade jag tänkt göra en liten jämförelse med vad som verkar vara allmänhetens (de som inte är så inne i Tegan and Sara men har hört deras låtar ) och mina favoritlåtar.

Mina

1. This Is Everything

En av deras äldsta låtar men SJUKT bra (spec live versionen) jag får alltid rysningar, lyssna på den nedan.




2. Like O, Like H

Enligt min Itunes lista har jag lyssnat på den flest gånger och det stämmer nog men tyvärr har jag lyssnat sönder den. En stor del till att jag tycker om den så mycket är på grund texten. "Like O, Like H in your gut"

3. My Number


" So watch your head then watch the ground
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down"


Allmänhetens

1. Walking With A Ghost

Jag håller med om att den är bra (såsom alla T & S låtar) men jag tröttnade snabbt på den och Sara har själv sagt att hon ångrar att hon skrev den för att den inte har någon meing, men det är den enda låten som imponerade Jack White så mkt sedan Dolly Parton's "Jolene" att han gjorde en cover på den.
Lyssna på den nedan



2. Where Does The Good Go


Kan vara för att den var med i ett avsnitt av Grey's Anatomy som den är så populär men jag tycker inte att den är så speciell.

3. I Know I Know I Know

Där håller jag med, jag tycker om den, men det är allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0